Döntésre jutottam.
Közel két évtizedes, Csemőben az önkormányzati igazgatásban szerzett tapasztalattal a hátam mögött, a közösség és a közszolgálat iránti elhivatottságból ajánlom magam!
Az általam elképzelt, a város jövőjére vonatkozó koncepciót közreadom, és a választásokig minden héten egy-egy téma részletesen is kifejtésre kerül.
Friss információkért kérem, kísérjék figyelemmel a közösségi és weboldalamat.
A fejlődő Cegléd koncepciója
2024.01.10. 11:19 Lejár 2024.09.24. 23:59 [2] [LR]
A jövő Ceglédje egy együttműködő, takarékos és okos város.
Ki kell alakítani az önkormányzati feladatellátás új rendszerét. A hangsúly a rendszeren van!
Nem kérdés, hogy a kötelező önkormányzati feladatokat el kell látni, a biztonságos működéshez szükséges pénzügyi és humán erőforrás biztosítása elsődleges feladat.
Az önként vállalt feladatokat illetően célokat kell meghatározni és azokhoz forrást rendelni, amihez megfelelő alapot jelent a helyi adókból származó saját bevétel.
A pályázati lehetőségek maximális kihasználása, a támogatásból megvalósítható fejlesztések kötelező feladatnak tekintendők. Kisebb fejlesztéseket önerőből is (a saját bevételek terhére) tervezni kell a teljes ciklus ideje alatt.
Tisztában vagyok azzal is, hogy minden ember akkor érzi a fejlődést, ha neki jobb - bármely okból.
Az önkormányzat feladata tehát, hogy megtalálja azokat a célokat, amelyeken keresztül a lakosság minél szélesebb körét éri el, akár célzottabb szociális juttatással, akár infrastrukturális fejlesztések útján, akár a szolgáltatások körének bővítésével.
Az általam elképzelt, a város jövőjére vonatkozó koncepciót közreadom, és a választásokig minden héten egy-egy téma részletesen is kifejtésre kerül.
A koncepció letöltéséhez kattinson ide!
NYÍLT LEVÉL CEGLÉD VÁROS POLGÁRMESTERÉHEZ
2024.04.04. 15:13 Lejár 2024.12.18. 23:59 [29] [LR]
Kedves András!
Az Ipari Park II. projekt kapcsán kereslek, és figyelemmel kísérve az elmúlt egy hónap történéseit, és nem látva azt, hogy mi lesz a megoldás; úgy döntöttem, hogy megpróbálok segíteni - leírom, hogy mit csinálnék a helyedben.
Teszem ezt azért, mert ceglédiként kötelességemnek érzem, hogy a tapasztalataimmal próbáljak segíteni, másrészt nem fér össze a városvezetésért való ajánlkozásommal, hogy hallgatok és kivárom az eljárás eredményét.
Előrebocsájtom, hogy nekem nem volt olyan pályázatom, amelyet ne valósítottunk volna meg, soha nem indult szabálytalansági eljárás Csemővel szemben, így csak abból a tapasztalatból tudok beszélni, amit a pályázatok megírásából és menedzseléséből szereztem.
Te is tudod, én is tudom, hogy felvetődhet a testületin akárki részéről, hogy a megoldást kell keresni - a képviselők ebben nem fognak tudni neked segíteni, ahogy a felügyelő bizottságnak sem ez a dolga. A projekt állapotának elemzésére felkért szakértő társaságtól (több millió forintért) inkább elvárható lett volna, hogy "lobbizni kell"-nél kézzelfoghatóbb megoldást és cselekvési tervet tegyenek eléd, ahogy a tanácsadó céged részéről is illett volna már (havi többszázezer forintért) megszólalni ebben az ügyben, lévén más nevesített feladatuk már nincs, mint ennek a projektnek a menedzselése.
Aztán az is lehet, hogy már minden irányban lázasan dolgoztok, csak erről még nem tud a közvélemény, akkor kérlek ne is olvasd tovább…, csak tedd közzé a lépéseidet, mert ezt kívánja a korrekt tájékoztatás és az egyik képviselő-képviselőjelölted is.
Szóval, amit csinálnék:
- Odaülnék az érdi járási hivatal bejárata elé, és addig nem jönnék el, amíg nem adják a kezembe az elkészült út forgalomba helyezéséről szóló határozatot. Ahogy ez megvan, s míg ezt valamelyik kollégád tölti fel az ETDR rendszerbe, az eredeti példánnyal rohannék az Irányító Hatósághoz sírni, hátha az engedély birtokában még megmenthető a projekt egyik "lába" az elkészült út beruházás-elem. Halvány sanszot azért látok rá, mert bár minden határidőből kifutottatok, de mivel nincs eredményes és elszámolt projekt, így az út támogatási összegét a magyar államnak is vissza kell fizetnie az unió felé. Ezért az államnak sem mindegy, hogy "kegyelemből" tud-e részteljesítést elfogadni. Természetesen a városnak sem mindegy, hogy csökkenthető-e a visszafizetendő összeg.
- Ezzel párhuzamosan a közművesítettség kapcsán mindhárom, az érvényes vízjogi engedély nélkül lebonyolított és így érvénytelen közbeszerzés nyertesével azonnal le kell ülni tárgyalni a szerződésük felbontásáról. A sajtóhírek szerint mindhárom gazdasági szereplő végzett már munkát, tehát velük elszámolási viszony keletkezett, a szerződésüket meg fel kell bontani. Szerintem számodra is világos, hogy az új közbeszerzési eljárást csak érvényes és hatályos vízjogi létesítési engedély birtokában tudsz kiírni, még akkor is, ha saját (önkormányzati) forrásból fogod tudni csak finanszírozni. Ha önkormányzati önerőből építesz, az is közpénz.
- Haladéktalanul tájékoztatni kell a kialakult helyzetről azokat a vevőket, akik a bedőlt projekttel érintett területen vásároltak ingatlant. Nem tudom, hogy milyen határidővel és milyen állapotot (műszaki tartalmat) vállalt teljesíteni az önkormányzat, de hivatalosan is tudniuk kell, hogy a kivitelezési munkák leálltak.
- Neked nem a 170 millió forint biztosítására kell előterjesztést tenned a testületed felé, hanem arra kell készülni, hogy a közművesítés mellett 400, vagy 600, vagy 800 vagy akár 1000 millió forintot elő kell teremtened, záros határidőn belül. Kérlek, vizsgáld meg azokat a nem kötelező önkormányzati feladatokat, önerős fejlesztéseket, amelyekre forrás van tervezve az idei évre. Ezekből kell összegyűjteni azt az összeget, amelyet az Irányító Hatóság kb. 45 nap múlva közölni fog. Azért kell minden eshetőségre felkészülni, mert ebben a percben senki sem tudhatja, hogy az út elszámolása lehetséges-e, a kamatos kamatot 2018-tól kérik-e. Hitem szerint akkor tudsz majd eredményesebben lobbizni a kamat egészének vagy csak akár egy részének elengedéséért, ha a visszafizetés tőkeösszege minél nagyobb mértékben rendelkezésre áll az előírás időpontjában, amivel a készség mellett a teljesítési képesség is bizonyítható. Azt is gondolom, hogy ez az esély arra is, hogy büntetésként ne zárják ki, akár évekre is a várost a jövőben pályázati lehetőségekből.
Kedves András!
Remélem, azt legalább magadnak elismered, hogy nagy a baj, és hogy az utolsó utáni pillanatokban vagy! Cselekedni kell!
Ha kérdésed van, hívj vagy írj!
Üdv:
Lakos Roland
Kedves Ceglédiek!
Kedves Barátaim!
2024.03.13. 08:48 Lejár 2024.12.27. 23:59 [21] [LR]
Én, aki megválasztásom esetén a város vezetésére vállalkozom, nem tehetem meg, hogy csendben maradok az Ipari Park II. ütemének uniós finanszírozású pályázata meg nem valósulásáról.
A települések fejlesztéseket, saját forrásaikon kívül csak pályázati lehetőségek igénybevételével, pályázati kiírásokon való nyertes részvétel útján tudnak megvalósítani.
Ezekben a pályázati kiírásokban a kiíró meghatározza azt, hogy milyen fejlesztésekre, milyen feltételekkel, milyen határidők betartásával lehet pályázni. A pályázati pénzek lehívása vagy leutalása támogatási szerződés alapján történik, ezért ezeknek a többletforrásoknak a felhasználása mindenkor kiemelt figyelmet kell, hogy kapjon az önkormányzati feladatellátásban.
Az elnyert pályázatokkal kapcsolatosan nincs fontosabb feladat, minthogy a megvalósítás határidőre és pontos elszámolás mellett elkészüljön. E tekintetben nem látom jelentőségét, hogy ezt a feladatot ki végzi el. A végeredmény a fontos, ami jelen esetben tragikus is, mivel a Cegléd Város Önkormányzata által vállalt kötelezettség - megjegyzem, amennyiben az újsághírek igazak - nem teljesült határidőre. A várost érte kár.
Azt ígérem, ha engem választanak, ilyen nem fordulhat elő!
Erre bizonyíték, hogy a csemői szerepvállalásom alatt minden elnyert pályázatot megvalósítottunk és határidőre elszámoltunk.
Június 9-én, vasárnap Ön dönt, hogy marad az úton, vagy új utakra lép Cegléd.
14. hét - A helyi szociális ellátórendszer működtetése 1.0
2024.04.15. 14:23 Lejár 2024.12.29. 23:59 [32] [LR]
A szociális költséghely felhasználása, annak eldöntése, hogy e támogatás keretében milyen célokra, mely feltételek teljesülése esetén milyen összegű támogatást nyújt, teljes mértékben az önkormányzat mérlegelési jogkörébe tartozik.
A képviselő-testület önkormányzati rendeletben határozza meg, milyen jogosulti kör számára, milyen célokra, milyen összegben és milyen feltételekkel nyújt támogatást.
A cél, hogy a szociális költséghely ténylegesen ellátásokra fordítódjon. A jelenlegi életviszonyok között a pénzbeli támogatások jelenthetnek nagyobb segítséget a jogosultaknak. Fontosnak tartom közölni, hogy az önkormányzatnak nem dolga bárkit is eltartani - a cél az életminőség javítása. Az önkormányzat segíteni és támogatni, meghatározott élethelyzetek esetén tud.
A jogosultság, a rászorultság vizsgálat alapján hangsúlyt a rendszeres ellátásoknak kell kapniuk a (pl. a lakásfenntartási, a téli időszakban kiegészítve fűtési támogatással), mert ez kiszámítható a lakosság részére, egyben tervezhetővé is teszi a költséghelyet.
Tapasztalatom szerint a legnagyobb igény - települési támogatás keretében - a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott pénzügyi segítség. A mindenkor rendelkezésre álló központi támogatás mértéke fogja eldönteni, hogy ezen túl milyen ellátások szervezhetőek és finanszírozhatóak. Arra kell törekednünk, hogy az előttünk álló ciklus alatt bővüljön a támogatottak köre.
folyt.köv.
A korábbi bejegyzések a << HETI TÉMÁK >> menüpont alatt olvashatóak!
14. hét - A helyi szociális ellátórendszer működtetése 2.0
2024.04.17. 16:27 Lejár 2024.12.01. 23:59 [33] [LR]
Vizsgálandó a gyermekélelmezés rendszere és finanszírozása. Az állam szerepvállalása ismert ugyan az 50%-os kedvezménnyel, illetve az ingyenesen étkezők jogosultsági körének meghatározását illetően. Ez is egy olyan szakfeladat, ahol önkormányzati szerepvállalással (akár a rezsiköltség, akár térítési díj tekintetében) a lakosság széles körét lehet érinteni.
A helyi ellátórendszer tartalmát és a fejlesztési elképzeléseket alapvetően meghatározták a helyi szükségletek, a törvényi előírások és az önkormányzat tehervállalási képessége.
Itt vagyok most kicsit zavarban, mert az ipari park szabálytalanságának árnyékában lehet-e, és ha igen, hogyan lehet jövőt tervezni úgy, hogy az nem csak rajtunk múlik… Ezért indokolt a feltételes mód használata: ha és amennyiben megtehetjük, akkor tegyük meg, hogy a városban felmerülő lakossági szükségletek kielégítése az egyes célcsoportok speciális igényeihez igazodva a szükségletek és szolgáltatások egyensúlyával megteremtődjön.
Segítség a tragédiában, ha temetési segély helyett szélesebb körben kerül alkalmazásra a köztemetés, mint támogatási forma.
Ha és amennyiben megtehetjük, meg fogjuk tenni.
A normatíva terhére nyáron beiskolázási támogatás, a féléves eredmények alapján ösztöndíjprogram és karácsonyi ajándékozás is szervezhető.
Ha és amennyiben megtehetjük, meg fogjuk tenni.
A korábbi bejegyzések a << HETI TÉMÁK >> menüpont alatt olvashatóak!