KICSI NAPLÓM...

… el nem felejtettelek, csak néhány napig hanyagoltalak…, mert sűrű volt a hét! 

Hétfőn világossá vált, hogy egy államkincstári hiánypótlás okán mindenképpen rendkívüli testületi ülést kell tartanunk, még azelőtt, hogy a költségvetést tárgyalásra kiküldenénk. Történt ugyanis, hogy a Nefelejcs Óvoda decemberben elfogadott alapító okiratát becsatoltuk a Magyar Államkincstárhoz, melynek kapcsán – határidő tűzésével – hiánypótlást kaptunk. Az idei évtől ugyanis jogszabályi változás okán a szakfeladatok száma módosult, mely változás érintette az alapító okiratot is.
Ha már lúd, legyen kövér….Ha már testületit kell összehívni, akkor a januárban felmerült, és döntést igénylő kérdéseket is napirendre tűztük. Ebből volumenében legjelentősebb a helyi szociális támogatási rendszer elvi alapjainak kialakítása volt.
Március 1-től átalakul a szociális segélyezési rendszer. Megszűnik az önkormányzati hatáskörbe tartozó méltányossági ápolási díj, a méltányossági közgyógyellátás, az adósságkezelési szolgáltatás és a lakásfenntartási támogatás törvényi szabályozása. Az aktív korúak ellátása átkerül a járási hivatalokhoz, és az önkormányzati segélyt a települési támogatás váltja fel. A települési támogatás megállapításának, kifizetésének, folyósításának szabályairól helyi rendeletet kell alkotni.

Úgy gondoltuk Aljegyző Asszonnyal, hogy az általunk megalkotott települési támogatási rendszert bevisszük a testület elé véleményezésre, hogy a képviselők véleményt mondhassanak a koncepcióról.

Részletesebben magáról a támogatási rendszerről akkor írok majd, ha a koncepciót a testület elfogadja a jövő héten.

Az előterjesztések készítése közepette jött a telefon a ceglédi Munkaügyi Központtól, hogy a korábban – általam előtettek csak meglebegtetett – start mintaprogramra beadott pályázatunk kiegészítésre szorul. Volt egy fél délutánunk, hogy a korrekciókat elvégezzük, de sikerült…. Részletesen a pályázatunk tartalmáról akkor írok, ha megvan a döntés.

Dióhéjban a jegyzői pályázatról annyit, hogy eddig két pályázat érkezett, melyből az egyik megfelel a pályázati feltételeknek…

MEGJELENT A JEGYZŐI PÁLYÁZAT

Február 13-ig van lehetőségük a jelölteknek beadni a pályázatukat, február 20-ig kell döntenem a pályzatokról. A részletes kiírás a közigállás internetes oldalán jeent meg, de teljes adattartalmában olvashatóa a települési weboldalon is . Márciustól, reményeim szerint „helyre áll rend”, azaz szakképzett szakember foglalja el a jegyzői irodát. Én pedig kezdem belakni a felújított polgármesteri irodát...

Egyébként szépen halad a hivatal belső festése. A földszinten a jövő héten végezni fog Kalmár Sándor festő, akinek ezúton is köszönöm a rugalmas szakmai munkáját. Ráfért már az irodákra a frissítés, a lányok is lelkesek, mindenki rendezgeti a saját szobáját. Február végére szépek leszünk...

START MINTAPROGRAM

Egy perccel a határidő lejárta előtt beadtunk egy start mintaprogram pályázatot a közhasznú foglalkoztatás növelésére. Köszönöm Nagy Erika aljegyzőnek a segítségét.

Két nap, két éjszaka az anyagon dolgoztam, néhány héten belül kiderül, hogy eredménnyel-e. Akkor bővebben… Természetesen, ha a pályázat nem nyer…, arról is beszámolok.

FOGADÓÓRÁN TÖRTÉNT...

Január 16-án a zöldhalmi közösségi házba vártam az érdeklődőket. Össze is jöttünk konkrétan 17-en, és jót beszélgettünk. A fogadóóra első felében beszámoltam a költségvetési előkészületekről, beszéltem a közfoglalkoztatás új lehetőségéről, a start mintaprogramról. Aztán jöhettek a kérdések, javaslatok. És jöttek is…

A legtöbben a fogadóóra helyszínéül szolgáló, tavaly ősszel átadott zöldhalmi közösségi ház funkciója, használhatósága felől érdeklődtek. A kerítés, az épület fűtése és akadálymentesítése, a külső wc, valamint a terület rendbetétele kapcsán kérdeztek, és tettek is javaslatot.

Szóba került továbbá azon buszmegállók számbavétele, ahol nincs buszváró, illetve közösen kerestük a megoldást a külterületi szervezett szemétszállítás formájára, szükségességének mértékére és a tevékenység finanszírozására.

A lakosság aktív volt, és ez jó… Én is „aktívkodom” a hétvégén: két csemői alapítvány módosítása lesz a hétvége feladata…

loader

Aktuális...

  

... HELYZET VAN           
MAgyarország Kormánya rendkívüli veszélyhelyzetet hirdetett ki az új koronavírus okozta járványhelyzet miatt. Veszélyhelyzetben redkívüli jogrend is érvényesül. A kialakult helyzetben az önkormányzati intézmények 2020. március 16-tól - visszavonásig érvényes működési rendjéről lakossági rtájékoztató jelent meg a települési weboildalon és a hivatalos közösségi oldalon.                

... VIGYÁZZUNK EGYMÁSRA!             
Kérem, hogy csak hivatalos hírforrásokból tájékozódjanak! Kísérjék figyelemmel a hivatalos (https://koronavirus.gov.hu) kormányzati tájékoztató oldalt és Csemőre vonatkozóan az önkormányzat internetes és közösségi oldalainak közleményeit. 
 

... POLGÁRMESTERI FOGADÓÓRA   
2020. március 16-tól a polgármesteri fogadóórák szünetelnek. Elérhető vagyok telefonon, e-mailon, messengeren, viberen, pages alkalmazásokban, illetve a közösségi oldalakon. Kérem a megértésüket!     

 

... Telefon: (06-70)600-3844
   
 E-mail: polgarmester@csemo.hu
     facebook:https://www.facebook.com/drlakosroland/