Az önkormányzat - többek között azért, mert közpénzeket használ fel - folyamatosan és elsődlegesen a helyi lakosok figyelmének középpontjában áll.
Minden tevékenységének kommunikációs értéke van, annak is, ha "hallgat", mert épp nincs mondanivalója. Kommunikációs viselkedése, stílusa alapján környezetében kialakul róla egy kép.
A kommunikáció kétirányú folyamat: a helyi önkormányzattól a közösség felé irányul és viszont.
Feladatunk abban van, hogy a társadalmi nyilvánosság megteremtése céljából a közérdekű információk mindenki számára hozzáférhetőek legyenek. Az információ átadása és kommentálása fontos; ugyanakkor lényeges, hogy a közvélemény is aktívan vehessen részt a kommunikációban.
Ezen túl feladatot látok abban is, hogy az önkormányzat, amennyire teheti, "irányítsa" a lakossági reakciót/kommunikációt azzal, hogy mintát mutat a közlés stílusával. Kerüljük a bántó kifejezéseket, és mindig adjuk meg a tiszteletet másoknak - ez kell, hogy az alap legyen!
A közéletre fokozottan igaz, hogy a kommunikáció sikere azon múlik, hogy milyen magas a felek közti bizalmi szint. A bizalom az érdemi párbeszédhez szükséges, pont úgy, mint pl. az orvosnál, az ügyvédnél. Ha viszont bárki abból indul ki, hogy úgysem hiszi el, amit mondanak neki, akkor ott nem fog konstruktív párbeszéd kialakulni, úgy is mondhatjuk, annak a beszélgetésnek semmi értelme.