2023. március 6.
ERRE MÉG SZÜKSÉG VOLT
Ha már belekezdtem, hogy az elmúlt hónapokban a zöldhalmi kerékpársáv szinte minden eljárási cselekményéről beszámoltam Nektek, akkor a vége előtt(?) nem hagyom abba…
A feltételes közbeszerzést befejeztük, a mai napon a kivitelezési szerződés aláírására is sor került. A többlet forrás megszerzése érdekében az egyedi kérelmet az előző bejegyzésben olvashattátok.
Közben, miután a projekt kapcsán aláírt támogatási okirattal rendelkezünk, már be kellett nyújtanunk az 1. sz. szakmai beszámolót, melynek kapcsán – természetesen – hiánypótlás is érkezett.
Bár a beszámolóhoz beküldtük az aktualizált kerékpárforgalmi hálózati tervet (KHT), a kivitel terveket, a közlekedésbiztonsági auditokat - ebből hiányolják a tervzsűrinek a KHT-ra vonatkozó megállapításokat, pontosan így:
„Miután az ITM becsatolt tervzsűri nyilatkozata kizárólag a műszaki tervek jóváhagyására terjed ki, kérjük az illetékes szakmai főosztály (akkori ITM Kerékpáros Koordinációs Főosztály, jelenleg ME Aktív Mobilitási Főosztály) részéről egy arról szóló nyilatkozat becsatolását, hogy a korábban már megküldött KHT-hez nem kívánnak észrevételeket tenni.”
A Miniszterelnökség Aktív Mobilitási Főosztálya a kért nyilatkozatot úgy állította k, hogy öt pontban tett javaslatot a módosításra. Érted ezt?
Zajlik az eljárás évek óta, túl vagyunk az engedélyeztetésen, már a közbeszerzésen is, és most ugyanaz a szerv, ami előtt az egész folyamat zajlik és ahonnan a plusz pénzt várjuk – jön elő módosítási javaslattal:
kérjük létrehozni egy szemléletformálásról szóló részt és megemlíteni a Bringaakadémia képzést valamint az általános iskolákban a KRÉTA rendszerben elérhető közlekedési alapvizsgát.
kérjük megemlíteni a kerékpáros közlekedés, illetve kerékpáros turizmus témájában aktív helyi és országos civil szervezetekkel kapcsolatban a Magyar Kerékpáros Klubot és a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetséget.
Felháborít!
Az a minisztérium, akivel négy éve küzdünk közösen a Cegléd és Csemő közötti teljes szakasz megvalósításáért – amiről ők mondták, hogy a recesszió miatt esély nincs, nos ők egy útszélesítéssel megvalósuló szakasz esetén beszél és kér turizmus és kerékpáros közlekedés szemléletformálás fejezetet? Ráadásul fejezetet? Milyen turisztikai értéke van egy két kilométeres szakasznak? ami nem köt össze semmit, semmivel?
Sírni van kedvem…