Hosszú-hosszú évek óta a mindenkori városvezetés az idegenforgalomban kitörési pontot lát.
Adott tehát ez az önkormányzati jövőkép, amely turisztikai központként és célállomásként is tekint a városra. Ceglédnek olyan sok feltárt turisztikai értéke van, hogy ebben az értelemben a várost már nem kitalálni, hanem "csak" menedzselni kell.
Szükséges a városközpont turisztikai kínálatának újragondolása, minél több "zöldítő" projekt kidolgozása; a belvárosnak turisztikai vonzerővé, élménytérré fejlesztése.
Azt kell elérni, hogy egy-két-három napos programokkal Ceglédre lehessen turistákat csábítani - e körben is akkor várható eredmény, ha az önkormányzat közvetítő szerepet vállal a Tourinform irodán keresztül és ehhez forrást is rendel.
A turizmusra helyezett hangsúly, a fejlesztések, az aktív kommunikáció eredményeként nemcsak az idelátogatók szemében válik Cegléd szerethetővé, hanem a ceglédiek is újra felfedezik szépségeit.
A város kiindulópontjává válhat egy, a térséget megcélzó kirándulásnak is. A főbb infrastrukturális lehetőségeket és térségi attrakciókat felmérve nem állhatunk meg a városhatárnál, javasolt olyan termékek, csomagok összeállítása - partnerségben a szomszédos településekkel -, amely a belföldi, de akár a külföldről érkező turisták számára is vonzó, egyedi élményt biztosíthat.